Cum sa oprim imbatranirea, de Jean Carper (recenzie)

9 06 2008

Deschid ciclul recenziilor cu o carte care mi-a ajuns recent in maini si pe care cu siguranta au mai cumparat-o si multi altii (datorita campaniei Jurnalului National), preocupati ca si mine sa amane imbatranirea. „Cum sa oprim imbatranirea”, de Jean Carper, este o colectie de concluzii pe tema imbatranirii, obtinute de mai multi oameni de stiinta din diferite colturi ale lumii. Este o carte care se citeste usor si din care obtii rapid informatia esentiala. Este bine structurata, iar la final ramai cu sentimentul ca ai in propriile maine solutia pentru amanarea imbatranirii si, mai mult, pentru evitarea, amanarea sau diminuarea efectelor unor boli devastatoare, precum cancerul sau bolile cardiovasculare.

Cartea ne arata ca batranetea si bolile sunt consecinte ale stresului oxidativ si a pierderii de agenti antioxidanti, iar concluzia principala este ca suplimentand acesti antioxidanti, pe care in mod firesc organismul uman incepe sa ii piarda cu trecerea timpului, putem intarzia si imbatranirea si boala.

Autoarea cartii trateaza practic in parte fiecare dintre principalii antioxidanti (agenti antiimbatranire): vitaminele A (de fapt betacarotenul), C, E si complexul de vitamine B, zincul, seleniul, calciul si magneziul, coenzima Q10, glutationul si extractul de ginko. Evaluarea fiecarui antioxidant se bazeaza pe rezultatele unor studii stiintifice, astfel ca afirmatiile sunt argumentate si exemplificate. Sunt facute referiri ata la doze minime necesare, cat si la doze maxime recomandate, astfel incat cititorii sa fie preveniti asupra riscului de supradoza.

Se reitereaza faptul ca este important sa mancam multe fructe si legume, cat mai putin preparate, in defavoarea carnii, numai ca de data aceasta aceste recomandari sunt parca mult mai argumentate.

Daca nu aveti timp sau rabdare sa cititi cartea retineti ca trebuie sa imbunatatiti aportul zilnic de vitamine A, C, E, complexul de B-uri, vitamina D pentru fixarea calciului, de zinc, seleniu, calciu, magneziu, fie prin consum de fructe si legume, fie luand suplimente nutritive. Mai aveti nevoie de glutation, coenzima Q10 si ginko biloba si de usturoiul cel la indemana oricui.

Cartea se afla la editia a doua si face parte din colectia „Fii sanatos” a editurii Curta Veche.


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: