Dieta abdomenului plat

3 07 2008

Dieta abdomenului plat este un program de nutritie hipocaloric, bazat pe bucataria sau stilul de viata mediteranean. Include in general alimente nerafinate: fructe, legume, seminte, cereale si foarte putina carne rosie. Conform autorilor acestui program, ingredientul secret il reprezinta grasimile mononesaturate, care trebuie adaugate la fiecare masa, insa nu prin prajjire. Aceste grasimi moonesaturate se gasesc in masline, avocado, nuci, ciocolata neagra, soia, ulei de masline si ulei de floarea soarelui. Este preferabil ca fructele si legumele sa fie cat mai rar si mai putin gatite, pentru a-si pastra valoarea nutritiva. Oleaginoasele se recomanda a fi crude (nu prajite cu sare sau in ulei). Alimentele de tip fast-food, prajelile, sosurile nu au ce cauta in acest program de slabire.

Dieta este un plan pentru 28 de zile, se consuma 1600 calorii zilnic, in patru reprize de cate 400 de calorii. Ea se poate adapta si pentru vegetarieni, si pentru carnivori si pentru cei cu alergii alimentare sau intoleranta la lactoza. Exercitiile sunt optionale, dar se incurajeaza practicarea lor.

Ce se poate manca

Varianta 1 de meniu

Mic dejun: 1 cana de orez expandat, 1 cana de lapte degresat, 1/2 cana de ananas, 1/4 cana de seminte de floarea soarelui
Pranz: 1 cana de morcovi, o felie de branza slaba, 90 de grame de ton in apa.
Cina: 90 grame de pui, 1 cana de ciupeci sotate intr-o lingura de ulei de masline, 1/2 cana de orez brun
Gustare: 1 shake de ananas (1 cana de lapte degresat, 120 grame de ananas, 1 lingura de seminte de in)

Varianta 2 de meniu
Mic dejun: mere, migdale si fulgi de ovaz
Pranz: 1 sandvis cu paine integrala, sunca, branza, o felie de salata si cateva felii de rosii si un pahar de suc de rosii.
Cina: 90 grame somon la gratar, 2 linguri de migdale, 1 1/2 cani de fasole verde
Gustare: 1/4 cana humus cu 2 linguri de alune de pamant, shake de ananas (1 cana de lapte degresat, 120 grame de ananas, 1 cana de ardei rosu (felii)

Avantaje
Desi hipocalorica, dieta este una echilibrata si aduce un aport semnificativ de nutrienti. Pentru ca se bazeaza pe consumul de legume, fructe, oleaginoase crude enzimele nu se distrug, astfel ca ajuta la digestia alimentelor consumate. Dincolo de pierderea kilogramelor, abdomenul se aplatizeaza si stomacul se strange. Aplatizarea abdomenului se datoreaza faptului ca mesele sunt limitate la 400 de calorii (deci in principiu nu se mananca prea mult), alimentele se digera mai usor, in masura in care sunt putin sau apoape deloc gatite, iar intervalul de timp dintre mese sustine digestia sanatoasa.

Dezvantaje

Dezavantajele tin mai degraba de comoditatea fiecaruia dintre noi. Alimentele trebuie cantarite si evaluate caloric, ceea ce presupune o anumita preocupare. Problema dispare pe masura ce va obisnuiti cu niste variante de meniu. Pe de alta parte nu oricine rezista sa nu rontaie intre mese si nu oricine se poate adapta la ore fixe de masa.


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: