Dieta vegetariana

3 07 2008

Spre deosebire de stilul de viata vegetarian, dieta vegetariana presupune adoptarea unui program alimentar din care sunt excluse alimentele de origine animala, pentru o anumita perioada de timp. Posturile nu sunt altceva decat dieta vegetariana (asta daca privim lucrurile doar din perspectiva nutritionala).

Vorbind insa despre o dieta, restrictiile nu se refera numai la produsele de origine animala. Ca sa avem parte de beneficiile amintite este important sa excludem complet din dieta cartofii prajiti, dulciurile sau produsele de patiserie care combina zaharul cu margarina cancerigena.

Ce putem manca?
De baza in dieta vegetariana sunt cereale. Pentru a ne bucura totusi de valoarea nutritiva a acestora, este preferabil sa se consume cereale incoltite, orez brun, insa nu si cereale cu zahar. Pentru cei cu toleranta scazuta la gluten, graul trebuie inlocuit cu ovaz, mei, porumb si orez. pentru prepararea pastelor, de exemplu, se pot folosi pastele de orez. Cerealele vor asigura organismului fibrele necesare, fier, vitamina B si energie.
Se pot manca fructe si legume in orice cantitate, preferabil crude sau slab gatite. Acestea vor aduce, pe parcursul dietei, un aport important de vitamine si minerale.
Leguminoasele (fasole, mazare, linte) si oleaginoasele (seminte, nuci, alune, migdale), la care se adauga produsele din soia sunt si ele importante, fiind bogate in proteine, minerale si vitamine din grupa B.

Pe langa acestea, consumul moderat de uleiuri vegetale este si el binevenit.

Avantaje

Despre beneficiile acestei diete se vorbeste mult, astfel ca ele nu mai sunt un secret: mai putine kilograme, detoxifierea organismului, scaderea colesterolului, un tranzit intestinal mai bun datorita numarului mare de fibre si cantitatii mici de lipide. Totusi, este preferabil ca aceasta dieta sa nu fi lunga durata.

Dezavantaje

Despre dezavantajele dietei vegetariene se vorbeste mai putin. Aceste dezavantaje, capata insa proportii pe masura ce dieta devine stil de viata. In primul rand, trebuie sa mentionam ca dieta vegetariana este foarte saraca in zinc (mineral care se gaseste in general in carnea rosie). Lipsa zincului favorizeaza aparitia inflamatiilor, a oboselii cronice, a problemelor dermatologice si de fertilitate. De asemenea, o dieta vegetariana prelungita poate conduce si la un deficit de aminoacizi, afectand productia de neurotransmitatori, rezultatul final putand fi depresia, oboseala, imbatranirea prematura. Un alt dezavantaj despre care se vorbeste mai puti, este acela ca dieta vegetariana prelungita poate cauza o insuficienta estrogenica si risc crescut de menopauza precoce.

Recomandari

Daca doriti sa urmati o dieta vegetariana sau chiar un stil de viata vegetarian, atunci este bine ca din alimentatie sa nu lipseasca produsele din soia (bogate in estrogeni naturali). In plus, este recomandat sa adaugati programului alimentar si suplimente nutritive cu zinc, aminoacizi si complexul de vitamine B. Este de asemenea important sa va monitorizati periodic, pentru a sti ce anume modificari se produc in organism si cum sau daca un anumit program alimentar va afecteaza.

 


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: